OSKA&PARTNERS

BIKE SHOP

Type_

Shop

Location_

Status_

Design Proposal

Structure_

Story_

Area_

Client_

Collaborators_

Photo_

「自転車のストックとディスプレイを再考し、より体験にフォーカスした自転車店舗」

従来の自転車店舗は、売場に広告や商品を可能な限り展示しようとした空間が多く、逆に商品が見ずらくなったり、自転車を触って確認することには、適した店舗になっていなかった。

今回計画した案では、商品ストックやディスプレイを効率的に圧縮して店舗前をオープンすることで「カフェ」のようなゆったりとした空間を生み出した。また、自転車ディスプレイを挟んだ反対側には、自転車用品を試着しながら試乗できる「サーキットスペース」を設けて体験にフォーカスすることで従来にはない ”自転車とライフスタイルを提案する店舗の実現”を目指した。

A Bicycle Store Reimagined with a Focus on the Experience: Rethinking Bicycle Stock and Display

Conventional bicycle stores often prioritize maximizing the display of advertisements and products in their sales area, which can make it difficult to see the products and hinder the ability to physically examine the bicycles.

In the proposed plan, we have efficiently compressed the bicycle stock and display, creating a spacious and relaxed environment reminiscent of a café by opening up the front of the store. Additionally, on the opposite side of the bicycle display, we have incorporated a ‘Circuit Space’ where customers can try on bicycle accessories and test-ride bicycles, placing a strong emphasis on the experiential aspect. The aim of this design is to realize a store that goes beyond traditional approaches, focusing on presenting bicycles as part of a lifestyle.

RELATED PROJECTS